امام جمعه قصرشیرین گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی بوده دشمنان ایران اسلامی با توطئه تحریف به دنبال یأس‌پراکنی و از بین بردن امید هستند از این رو اقتصاد و بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه‌های دولت چهاردهم باشد.

حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قصرشیرین گفت: یکی از عرصه‌های بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور و در رأس آنان رئیس‌جمهور بر حل مساله اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت عمومی مردم است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عرصه حل مشکلات اقتصادی با بن‌بستی روبه‌رو نیست و راه‌حل اساسی غلبه بر این عقب‌ماندگی اقتصادی و دستیابی کشور به رشد اقتصادی مناسب است و چنانچه توان داخلی کشور و مردم در جهت تقویت تولید ملّی فعّال شود، می‌توان به رشد اقتصادی مناسب دست یافت و بر مشکلات اقتصادی همچون توّرم غلبه کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی با توطئه جنگ ترکیبی از سوی دشمنانش روبه‌رو است، ادامه داد: این جنگ، جنگی پیچیده و همه‌جانبه است که در این نبرد سنگین، دشمن «امید» را هدف گرفته و در این راستا، دشمن با تمام توان ۲ ابزار مهمّ «تحریم» و «تحریف» را علیه ملّت ایران به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: تحریم هرچند «اقتصاد ملی» و «معیشت عمومی مردم» را تحت فشار قرار داده، اما تحریف نیز به‌عنوان لبه دیگر این قیچی «نشاط و تحرک و امید مردم» را هدف گرفته است.

او در ادامه با اشاره به انتخابات چهاردهم با عنوان تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی گفت: مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم آگاه ایران اسلامی نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شکست خورد.

امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به‌طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضدانقلاب قرار داشتند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: دشمنان هرچند سعی کردند با تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و سیاسی و ایجاد یأس مردم را نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت کنند، اما مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با دشمن‌شناسی خود نشان دادند گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمام مردم کشور است و باید مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد. 

خطیب جمعه قصرشیرین افزود: از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی اخیر به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

او ادامه داد: منتخب مردم اینک بر یک صندلی جلوس می‌کند که در سه سال اخیر، شهید رئیسی بر آن نشست، اما لحظه‌ای به آن دل نبست و بر آن قرار نگرفت، او بیقرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا، الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بار‌ها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت امید است این الگو مورد توجه و اقتدای رئیس جمهور منتخب قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: شباهت دوران ما با دوران حسین بن علی (ع) عجیب و خط‌دهنده است و به ما می‌گوید در این زمان چه باید بکنیم، امام (ره) خط نشان حسینی را در نهضت، در منش و در زندگی خود انتخاب کرد و توانست جمهوری اسلامی را بیمه کند و دشمن را از تهدید و فشار منصرف کرده و به دشمن تفهیم کرد که فشار و تهدید و حمله، اثری ندارد و این حرکت و این رهبر، جریان و کسی نیست که با این حرف‌ها، از راهی که می‌رود، برگردد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.